Επιχειρήσεις

Ταπητοκαθαριστήρια: Πώς θα ξεκινήσετε τη δικιά σας επιχείρηση

Τα ταπητοκαθαριστήρια είναι οι επιχειρήσεις, οι οποίες ασχολούνται με τον καθαρισμό, τον ποιοτικό έλεγχο και τη φύλαξη των χαλιών. Βασικό χαρακτηριστικό μιας τέτοιας επιχείρησης είναι ότι απευθύνεται σε ένα πάρα πολύ ευρύ κοινό, μιας και όλοι έχουν στο χώρο τους χαλί. Πράγματι, η ζήτηση για υπηρεσίες καθαρισμού χαλιών είναι πάντα μεγάλη, ενώ παράλληλα ο ανταγωνισμός δεν είναι τόσο αυξημένος. Αυτό συμβαίνει διότι ένα ταπητοκαθαριστήριο μπορεί να βρει νέους πελάτες όχι μόνο από τους ανταγωνιστές του, αλλά και προσελκύοντας πελάτες από όλους τους ανθρώπους, οι οποίοι προτιμούν να πλένουν μόνοι τους τα χαλιά. Ποια είναι, όμως, ακριβώς τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε, για να ανοίξετε το δικό σας ταπητοκαθαριστήριο;

Συλλογισμός επαγγελματικού σχεδίου

  1. Franchise ή νέο brand; Το πρώτο πράγμα που πρέπει να αναλογιστείτε είναι αν θα ενταχθείτε σε κάποιο ήδη υπάρχον brand μέσω franchise ή θα φτιάξετε ένα καινούριο brand. Το franchise προσφέρει γενικά έτοιμη πελατεία και μειώνει αρκετά το ρίσκο της ίδρυσης από την αρχή μιας καινούριας επιχείρησης, όμως έχει σημαντικό αρχικό κόστος και μειώνει αρκετά τον έλεγχο που μπορείτε να έχετε πάνω σε διάφορες παραμέτρους της λειτουργίας του καταστήματος.
  2. Business plan: Η απόφαση ανάμεσα στο franchise και το νέο brand συνδέεται και με τον προϋπολογισμό που θα έχετε κάνει. Είναι βασικός παράγοντας επιτυχίας να γνωρίζετε ποια έξοδα και έσοδα αναμένεται να έχετε, πότε θα κάνετε απόσβεση της επένδυσης και ποιοι είναι οι μακροπρόθεσμοι αλλά και βραχυπρόθεσμοι στόχοι σας. Συναφές με αυτό είναι και το να καθορίσετε επακριβώς σε τι πελάτες απευθύνεστε. Θα κάνετε βιολογικό καθαρισμό χαλιών εκτός από το συμβατικό; Θα προσφέρετε και υπηρεσίες επιδιόρθωσης μαζί με τον καθαρισμό; Θα διαθέτετε φορητό συνεργείο για επί τόπου καθαρισμούς; Αυτά είναι ορισμένα σημαντικά ερωτήματα, στα οποία πρέπει να απαντήσετε.
  3. Τοποθεσία: Όπως σε όλες τις επιχειρήσεις, έτσι και στα ταπητοκαθαριστήρια η τοποθεσία παίζει κομβικό ρόλο. Εκτός από το να βρείτε μία περιοχή με το μικρότερο δυνατό ανταγωνισμό στον τομέα του καθαρισμού χαλιών, είναι βασικό να διαλέξετε το μέρος και με βάση τους πελάτες, στους οποίους απευθύνεστε. Αν, για παράδειγμα, θέλετε να στοχεύσετε στους επιτόπιους καθαρισμούς με φορητό συνεργείο, τότε καλό είναι να βρίσκεστε κοντά σε επιχειρήσεις, σχολεία, παιδικούς σταθμούς κλπ.
  4. Εξοπλισμός: Ο εξοπλισμός συνδυασμένος με την τεχνογνωσία είναι τα δύο χαρακτηριστικά που κάνουν τη διαφορά και εξασφαλίζουν την ευημερία της επιχείρησης. Αν το budget είναι μικρό, τότε μπορείτε να ξεκινήσετε με τα βασικά μηχανήματα, αρκεί να μπορείτε να εγγυηθείτε ότι αυτά είναι κατάλληλα για κάθε είδος χαλιού. Όσο εδραιώνεται η επιχείρηση, μπορείτε σταδιακά να προχωρήσετε στην αγορά πιο μεγάλων μηχανημάτων για την εξυπηρέτηση μεγαλύτερου όγκου εργασίας.
  5. Διαφήμιση: Το να επιλέξετε το σωστό μέσο διαφήμισης είναι κομβικής σημασίας για την επιτυχία. Εκτός από τα κλασικά μέσα διαφήμισης, όπως οι διαφημίσεις στα περιοδικά και τις εφημερίδες, ιδιαίτερα επιβοηθητική είναι και η ψηφιακή παρουσία της επιχείρησης μέσω των social media, ειδικά αν απευθύνεστε σε πιο νέο κοινό και ιδιαίτερα σε άλλες επιχειρήσεις.