Η ανακαίνιση σε ένα κατάστημα είναι κάτι που πρέπει να γίνεται πολύ τακτικότερα σε σχέση με το σπίτι. Συγκεκριμένα, ενώ η ανακαίνιση σπιτιού γίνεται συνήθως ανά 10-20 χρόνια, έτσι ώστε η κατοικία να συμβαδίζει με τα αισθητικά πρότυπα της εποχής και φυσικά να είναι ασφαλής, στα μαγαζιά λιανικής πώλησης το διάστημα αυτό είναι κατά πολύ μικρότερο, περίπου στα 5-10 χρόνια. Αυτό συμβαίνει επειδή μια επιχείρηση έχει ανάγκη την ανανέωση, ώστε να προσελκύει πελάτες. Επιπλέον, η απόσβεση του κόστους της ανακαίνισης έρχεται γρήγορα λόγω της αύξησης της πελατείας και της βελτίωσης της φήμης της επιχείρησης. Η ανακαίνιση ενός καταστήματος γίνεται σε συγκεκριμένα και προσεκτικά μελετημένα στάδια, ώστε το όλο εγχείρημα να στεφθεί με επιτυχία και κάθε βήμα να λαμβάνει υπόψη τις επιθυμίες του επιχειρηματία.
Πρώτο στάδιο: προσεκτικός σχεδιασμός
Προτού γίνει οποιαδήποτε εργασία, πρέπει να έχει σχεδιαστεί η ανακαίνιση από την αρχή μέχρι το τέλος. Είναι σημαντικό σε αυτό το στάδιο να ξεκαθαρίσετε τις ανάγκες και τους στόχους σας σε συνεργασία με τον εργολάβο. Η εμπειρία της κατασκευαστικής εταιρείας και του συνεργείου θα σας βοηθήσει να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα στο μυαλό σας για το τι μπορείτε και τι πρέπει να κάνετε. Μέρος του σχεδιασμού είναι και η τρισδιάστατη απεικόνιση των σχεδίων, έτσι ώστε να εκφραστούν τυχόν αντιρρήσεις και πρόσθετες επεμβάσεις, προτού κάτι τέτοιο γίνει ιδιαίτερα δαπανηρό.
Δεύτερο στάδιο: εργασίες και επεμβάσεις στο κτίριο
Οι κυρίως εργασίες ξεκινούν με τις επεμβάσεις στο κτίριο, δηλαδή με το γκρέμισμα τοίχων, την αλλαγή του δαπέδου ή την αντικατάσταση των ηλεκτρολογικών και υδραυλικών εγκαταστάσεων. Αυτό το στάδιο δεν είναι πάντα απαραίτητο και εξαρτάται από την υπάρχουσα κατάσταση του χώρου. Πάντως, κάποιες επεμβάσεις, όπως η βαφή των τοίχων και η αντικατάσταση των πορτών είναι πολύ συνηθισμένες και συμβαίνουν πάντα.
Τρίτο στάδιο: αλλαγές στην επίπλωση
Η επίπλωση ολοκληρώνει και αναδεικνύει την ανακαίνιση με τον καλύτερο τρόπο. Τα καινούρια έπιπλα αλλά και η βελτίωση της διαρρύθμισής τους συμβάλλουν στη δημιουργία ξεχωριστής και ελκυστικής ατμόσφαιρας και κάνουν το κατάστημα πιο λειτουργικό και εξυπηρετικό, με αποτέλεσμα ο πελάτης να μπορεί να βρει ευκολότερα και γρηγορότερα αυτό που ψάχνει. Το ύφος που τελικά θα έχει το κατάστημά σας θα εξαρτηθεί από την επίπλωση αλλά και από το επόμενο στάδιο που περιλαμβάνει τη διακόσμηση.
Τέταρτο στάδιο: διακόσμηση
Το τελικό στάδιο είναι αυτό της διακόσμησης, αν και ο ρόλος του διακοσμητή είναι ιδιαίτερα σημαντικός σε όλα τα στάδια της ανακαίνισης. Εδώ, μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές που θα κάνουν τη διαφορά και θα δώσουν το χαρακτήρα που θέλετε στο κατάστημά σας. Ο ελκυστικός φωτισμός, τα διακοσμητικά στοιχεία και γενικά η ξεχωριστή ιστορία που θέλει να διηγηθεί η επιχείρησή σας παίρνουν σάρκα και οστά με βάση αισθητικούς αλλά και λειτουργικούς κανόνες. Οι σύγχρονες τάσεις του design λαμβάνονται πάντα υπόψη, όμως δίνεται και μεγάλη βαρύτητα στο προσωπικό σας γούστο που πρέπει να διατρέχει όλο το μαγαζί, για να δημιουργεί μια οικεία ατμόσφαιρα.