Επιχειρήσεις

Πώς να τοποθετήσετε τα προϊόντα πάνω στα ράφια καταστημάτων για περισσότερες πωλήσεις

Τα ράφια καταστημάτων είναι από τους πλέον αγαπημένους τρόπους παρουσίασης των εμπορευμάτων στη λιανική πώληση. Βγαίνουν σε διάφορα μεγέθη, σχέδια και χρώματα και παρέχουν μεγάλη ποικιλία στον τρόπο τοποθέτησης και ανάδειξης των προϊόντων για οποιοδήποτε κατάστημα. Ποιος είναι, όμως, ο καλύτερος και πιο αποδοτικός τρόπος να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας πάνω σε ένα ράφι; Ποια είναι η στρατηγική, για να επιτύχετε περισσότερες πωλήσεις; Διαβάστε παρακάτω τα βασικά που πρέπει να γνωρίζετε.

Το ιδανικό ύψος

Αν απευθύνεστε σε ενήλικες, τότε το ιδανικό ύψος των ραφιών είναι στο ύψος των ματιών ή λίγο χαμηλότερα. Καλό είναι να κυμαίνεται το ράφι μεταξύ 1-1,5 μέτρου, ώστε να είναι ορατό από όλους. Αν απευθύνεστε σε παιδιά, τότε το κατάλληλο ύψος είναι μεταξύ μισού και ενός μέτρου.

ραφια υποδημάτων

Ποια στρατηγική από τις τρεις;

Υπάρχουν τρεις στρατηγικές για το πώς να παρουσιάζετε τα διάφορα είδη προϊόντων πάνω στα ράφια καταστημάτων:

  • Οριζόντια παρουσίαση: Σε αυτή, κάθε είδος προϊόντος τοποθετείται οριζόντια σε κάθε ράφι. Δηλαδή, για παράδειγμα, αν πρόκειται για αρτοποιείο, στο πάνω ράφι μπαίνουν τα ψωμιά, στο μεσαίο οι σφολιάτες και στο χαμηλό οι πάστες. Είναι μια στρατηγική που μπορεί να ενοχλήσει τον καταναλωτή, επειδή αυτός πρέπει να κοιτάει όλη την έκταση του ραφιού από τα αριστερά μέχρι τα δεξιά, όμως είναι ιδανική αν πουλάτε εκλεπτυσμένα προϊόντα, επειδή ωθεί τον καταναλωτή να επιβραδύνει και να κοιτάξει καλύτερα.
  • Κάθετη παρουσίαση: Με αυτόν τον τρόπο, κάθε είδος προϊόντος παρουσιάζεται σε κάθετη διάταξη, οπότε στο οριζόντιο ράφι βρίσκονται πολλά προϊόντα. Θεωρείται ιδανικός τρόπος, αν τα προϊόντα είναι μικρά, οπότε στο οριζόντιο ράφι βρίσκονται πολλά. Έτσι, η οπτική επίδραση είναι έντονη και ο καταναλωτής έχει πλήρη εποπτεία όλων των εμπορευμάτων. Αν, όμως, αυτά είναι μεγάλα, οπότε τελικά στο οριζόντιο ράφι καταλήγουν να είναι μόνο δύο διαφορετικά είδη, τότε το αισθητικό αποτέλεσμα δεν είναι όμορφο, οι κάθετες στήλες φαίνονται πολύ στενές και κάτι τέτοιο πρέπει να αποφεύγεται.
  • Μικτή παρουσίαση: Στη μικτή παρουσίαση, τοποθετούνται λίγα προϊόντα στο ένα ράφι και λίγα στο από κάτω. Στο προηγούμενο παράδειγμα του αρτοποιείου, μερικά ψωμιά είναι στο πάνω ράφι και μερικά στο ακριβώς από κάτω και το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα προϊόντα. Πρόκειται για μια ελκυστική στρατηγική που παρέχει καλή εποπτεία του εμπορεύματος. Για να λειτουργήσει, όμως, θα πρέπει τα είδη των προϊόντων να έχουν διαφορετικά χρώματα, ώστε να ξεχωρίζουν.

ραφια υποδηματων hondos center

Premium και φθηνά προϊόντα

Η τοποθέτηση των προϊόντων στα ράφια των καταστημάτων εξαρτάται και από το είδος τους. Στα ακριβά premium προϊόντα, πρέπει να δίνεται αρκετός χώρος, ώστε να αναδεικνύονται. Αντίθετα, στα φθηνά και σε όσα έχουν προσφορές, στόχος είναι να αγοραστούν σε μεγάλες ποσότητες, οπότε πρέπει να παρουσιάζονται κατά ομάδες. Τα προϊόντα γνωστών brands μπαίνουν στην πιο περίοπτη θέση, δηλαδή στο ύψος των ματιών, ώστε να τραβήξουν αμέσως την προσοχή του καταναλωτή.