Η ανακαίνιση καταστημάτων, αποτελεί μια διαδικασία, στην οποία θα πρέπει να υποβάλλεται κάθε επιχείρηση, που σέβεται τον εαυτό της, τηρουμένων των οικονομικών αναλογιών. Κάθε ζωντανός οργανισμός οφείλει να ανανεώνεται, για να διατηρείται φρέσκος. Κάθε αντικείμενο πρέπει να αντιμετωπίζεται με προσοχή, ο χώρος να ανακαινίζεται, για να συντηρείται και να δείχνει ζωντανός και ποιοτικός.
Επιχειρήσεις και διαφορετικές ανάγκες
Τα είδη των επιχειρήσεων, που δέχονται πελάτες στο χώρο τους, διαφέρουν ως προς τις ανάγκες τους, τις απαιτήσεις, τη φύση και τη φιλοσοφία τους, καθώς και το κοινό που τους επισκέπτεται. Είναι εντελώς διαφορετική η προσέγγιση για τις επιχειρήσεις, που απευθύνονται σε άλλους εμπόρους και επαγγελματίες, σε σχέση με αυτές, που δέχονται πελάτες λιανικής. Κατ’ επέκταση το καταναλωτικό κοινό, ορθώς, έχει άλλες απαιτήσεις, ανάλογα με το αντικείμενο, όταν πρόκειται για κατάστημα τροφίμων, για μαγαζί ρούχων, οπτικά, βιβλιοπωλείο, για χώρο μαζικής εστίασης, για γραφείο ή επιχείρηση παροχής υπηρεσιών.
Η βιτρίνα
Η βιτρίνα αποτελεί το βασικό στοιχείο, από το οποίο «ξεκινάει» η ανανεωτική εικόνα ενός καταστήματος. Δεν είναι τυχαίο, ότι η λέξη αυτή συχνά χρησιμοποιείται και ως όρος, μεταφορικά, για να περιγράψει καταστάσεις, συνήθως για την κάλυψη αρνητικών φαινομένων, όπως π.χ. η περίφημη φράση «πίσω απ΄ τη βιτρίνα».
Ο υποψήφιος πελάτης, τις περισσότερες φορές, προσελκύεται θετικά, ώστε να μπει σε ένα μαγαζί, από την όψη μιας καθαρής και περιποιημένης βιτρίνας, που επιδεικνύει τα καλύτερα εμπορεύματα. Ούτε αυτά μένουν σταθερά στο χρόνο, ούτε οι καταναλωτικές ανάγκες και απαιτήσεις.
Ράφια και σταντ
Επίσης, μεγάλη σημασία για ένα εμπορικό κατάστημα έχουν πάγκους, ράφια και σταντ τοποθέτησης προϊόντων. Η κατάλληλη δόμηση και διασπορά τους στο χώρο, με πνεύμα προσαρμογής στο σύγχρονο καταναλωτικό περιβάλλον, ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνονται, με τις γυναίκες και τα παιδιά να είναι ίσως οι πιο αυστηροί κριτές, δημιουργούν και την κατάλληλη ατμόσφαιρα για αγορά αγαθών. Η θετική ψυχολογία παίζει σημαντικό ρόλο στην αγορά. Ένας ανακαινισμένος χώρος προκαλεί κινητικότητα στην κατεύθυνση αυτή.
Καταστήματα τροφίμων και απαιτήσεις
Τα καταστήματα τροφίμων χαρακτηρίζονται από κάποιες ιδιαιτερότητες σε αυτούς τους τομείς. Συχνά η ανακαίνιση καταστημάτων επιβάλλεται από ξεκάθαρα νομικά πλαίσια, που εκπορεύονται, κατά βάση, από τους ευρωπαϊκούς υγειονομικούς κανόνες. Στο περιβάλλον αυτό αλλάζει και ο εξοπλισμός, με σύγχρονα μηχανήματα, μηχανές παρασκευής και επεξεργασίας τροφίμων, ψυγεία – βιτρίνες, πάγκους και εργαλεία κοπής και συσκευασίας. Καφετέριες, εστιατόρια, κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, κάθε διαφορετική επιχείρηση στον τομέα αυτό χαρακτηρίζεται από τις δικές τις ειδικές αναγκαιότητες και πελατιακές απαιτήσεις.
Επαγγελματικοί χώροι υποδοχής
Από την ανάγκη για ανακαίνιση δεν εξαιρούνται και οι επαγγελματικοί χώροι, που λειτουργούν ως γραφεία ή επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών. Λογιστές, γιατροί, δικηγόροι, αρχιτέκτονες και κάθε λογής επαγγελματίες, που διακρίνονται για την επαγγελματική τους κατάρτιση και εξειδίκευση, οφείλουν να διατηρούν το χώρο τους σύγχρονο, περιποιημένο και ελκυστικό, με μοντέρνο ντιζάιν, απλό ή σύνθετο. Με την προοπτική ότι σε αυτό το χώρο υποδέχονται πελάτες και συνεργάτες, τους αυξάνει την αύρα και το κύρος, που προσεγγίζουν το συνομιλητή.
Στη σύγχρονη εποχή ο μέσος πολίτης και δη ο καταστηματάρχης και ο επαγγελματίας, συχνά έρχονται αντιμέτωποι και πολλές φορές φαίνονται εγκλωβισμένοι σε μια αναγκαιότητα για ισορροπία, ανάμεσα στις υψηλές απαιτήσεις των καιρών και τις οικονομικές δυσκολίες. Η ενδελεχής μελέτη και η κατανομή των οικονομικών πόρων μπορεί να προσφέρει προσιτές και ρεαλιστικές λύσεις.
Δείτε περισσότερα στο https://www.kmstoredesign.gr/