Η στρατηγική branding αποτελεί το βασικό μέσο δημιουργίας εταιρικής ταυτότητας και είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του marketing. Υλοποιείται από εξειδικευμένα σε αυτό δημιουργικά γραφεία (marketing agency), τα οποία στοχεύουν στη δημιουργία και διαχείριση της εταιρικής ταυτότητας, για να υλοποιηθούν συγκεκριμένοι επικοινωνιακοί στόχοι. Οι σύμβουλοι επικοινωνίας του δημιουργικού γραφείου βρίσκονται σε άμεση συνεργασία με τα στελέχη της επιχείρησης σε μια διαδικασία που είναι πελατοκεντρική και απαιτεί συνέπεια, διαχρονικότητα και μονιμότητα για να έχει επιτυχία.
Οι δύο βασικότερες κατηγορίες της στρατηγικής branding είναι το branding των κατασκευαστών και το branding των μεσαζόντων. Στη στρατηγική branding που γίνεται από τον κατασκευαστή του προϊόντος οι επιλογές είναι τρεις: το ατομικό branding ενός προϊόντος, το ομαδικό branding πολλών προϊόντων κάτω από το ίδιο όνομα και η επέκταση ενός brand. Στην ατομική στρατηγική branding η επιχείρηση χρησιμοποιεί διαφορετικά brands για κάθε προϊόν της, όπως για παράδειγμα η Procter & Gamble, η οποία προωθεί διάφορα προϊόντα υπό ξεχωριστό όνομα (Always, Tide, Pampers). Με αυτόν τον τρόπο η πιθανή αποτυχία ενός προϊόντος αφήνει ανεπηρέαστα τα υπόλοιπα, ενώ παράλληλα κάθε προϊόν μπορεί να στοχεύσει σε διαφορετικές αγορές. Η στρατηγική αυτή προτιμάται όταν η επιχείρηση διαθέτει πολλά προϊόντα εντελώς διαφορετικής τιμής και ποιότητας, απαιτεί όμως μεγάλους οικονομικούς πόρους για την προώθησή της.
Στην ομαδική στρατηγική branding όλα τα προϊόντα της επιχείρησης βρίσκονται κάτω από το ίδιο brand το οποίο λειτουργεί σαν ομπρέλα, όπως για παράδειγμα η περίπτωση των Mac Donalds. Αυτή η στρατηγική ενδείκνυται όταν όλα τα προϊόντα της επιχείρησης είναι ανάλογης τιμής και ποιότητας με αυτά των ανταγωνιστών ή όταν πρόκειται για ομοειδή προϊόντα. Αυτή η λύση είναι σαφώς οικονομικότερη, αφού η διαφήμιση του ενός προϊόντος στην ουσία διαφημίζει και τα υπόλοιπα.
Στην επέκταση ενός brand γίνεται συνδυασμός των δύο παραπάνω κατηγοριών. Από τη μία εισάγεται ένα καινούριο ατομικό brand, ενώ από την άλλη τονίζεται πως αυτό το brand βρίσκεται υπό την ομπρέλα μιας συγκεκριμένης επιχείρησης, έτσι ώστε να αξιοποιούνται τα θετικά χαρακτηριστικά του συνολικού brand. Το μειονέκτημα αυτής της επιλογής είναι πως, όταν πρόκειται για άσχετα μεταξύ τους προϊόντα κάτω από την ίδια εταιρική ομπρέλα, συχνά μπορεί να επέλθει σύγχυση στην αντίληψη του κοινού.
Στο branding μεσαζόντων τη στρατηγική branding αναλαμβάνουν οι διανομείς ή λιανοπωλητές ενός προϊόντος κάτω από το όνομα της δικής τους επιχείρησης. Το πλεονέκτημα αυτής της μεθόδου είναι πως ο λιανοπωλητής έχει αμεσότερη επαφή με τους πελάτες και έτσι μπορεί να αποκτήσει πιστότερο κοινό. Όμως, σπάνια επιλέγεται αυτή η στρατηγική branding, καθώς απαιτεί μεγάλους πόρους και εκτενές χρονικό διάστημα για να αποδώσει. Οι περισσότεροι διανομείς στηρίζονται συνήθως στη στρατηγική branding της προμηθεύτριας επιχείρησης.
Σε κάθε περίπτωση κατάλληλη για την επιλογή της στρατηγικής branding είναι η marketing agency που θα αναλάβει το εγχείρημα της δημιουργίας εταιρικής ταυτότητας για την επιχείρησή σας. Για την επιλογή αυτή πρέπει να συνυπολογιστούν δεδομένα όπως οι στόχοι, η αγορά και το κοινό στα οποία απευθύνεται το προϊόν, ο χρόνος απόδοσης και το ποσό που θέλετε να δαπανήσετε και να βρεθεί η λύση που συνδυάζει καλύτερα όλους τους παράγοντες.